Exodul - Capitolul 20 : 1 - 26

1 Atunci Dumnezeu a rostit toate aceste cuvinte, zicând:
2 „Eu sunt Iehova, Dumnezeul tău, care te-a scos din ţara Egiptului, din casa sclavilor.
3 Să nu ai alţi dumnezei în afară de mine.
4 Să nu-ţi faci chip cioplit sau imaginea vreunui lucru care este sus în ceruri sau jos pe pământ sau în apele de sub pământ.
5 Să nu te pleci înaintea lor şi să nu te laşi convins să le slujeşti, fiindcă eu, Iehova, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu care pretinde devoţiune exclusivă, care aduce pedeapsa pentru nelegiuirea taţilor asupra fiilor, asupra celei de-a treia generaţii şi asupra celei de-a patra generaţii a celor ce mă urăsc,
6 dar care manifestă bunătate iubitoare până la a mia generaţie a celor ce mă iubesc şi respectă poruncile mele.
7 Să nu foloseşti în mod nedemn numele lui Iehova, Dumnezeul tău, căci Iehova nu-l va lăsa nepedepsit pe cel ce foloseşte numele său în mod nedemn.
8 Aminteşte-ţi de ziua sabatului ca s-o sfinţeşti:
9 şase zile să lucrezi şi să-ţi faci toată munca,
10 dar a şaptea zi este un sabat pentru Iehova, Dumnezeul tău. Să nu faci nicio muncă, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sclavul tău, nici sclava ta, nici animalul tău, nici locuitorul străin care locuieşte înăuntrul porţilor tale.
11 Căci în şase zile a făcut Iehova cerurile şi pământul, marea şi tot ce este în ele, iar în ziua a şaptea s-a odihnit. Iată de ce a binecuvântat Iehova ziua sabatului şi a sfinţit-o.
12 Onorează-i pe tatăl tău şi pe mama ta ca să ai multe zile pe pământul pe care ţi-l dă Iehova, Dumnezeul tău.
13 Să nu ucizi.
14 Să nu comiţi adulter.
15 Să nu furi.
16 Să nu depui mărturie mincinoasă împotriva semenului tău.
17 Să nu doreşti casa semenului tău. Să nu doreşti soţia semenului tău, nici sclavul lui, nici sclava lui, nici taurul lui, nici măgarul lui, nici orice altceva îi aparţine semenului tău“.
18 Tot poporul auzea tunetele şi sunetul de corn şi vedea fulgerele şi muntele fumegând. Când poporul a văzut şi a auzit toate acestea, s-a cutremurat şi a stat la distanţă.
19 Ei i-au zis lui Moise: „Vorbeşte-ne tu şi noi te vom asculta, dar să nu ne vorbească Dumnezeu, ca să nu murim“.
20 Atunci Moise a zis poporului: „Nu vă temeţi, căci adevăratul Dumnezeu a venit ca să vă pună la încercare şi ca teama de el să rămână înaintea feţelor voastre, ca să nu păcătuiţi“.
21 Poporul stătea la distanţă, dar Moise s-a apropiat de masa de nori întunecoasă în care era adevăratul Dumnezeu.
22 Iehova i-a mai zis lui Moise: „Iată ce să le spui fiilor lui Israel: «Voi aţi văzut că v-am vorbit din ceruri.
23 Să nu vă faceţi dumnezei de argint, pe care să-i aveţi alături de mine, şi să nu vă faceţi dumnezei de aur.
24 Să-mi faci un altar de pământ şi să aduci pe el ofrandele tale arse şi jertfele tale de comuniune, turma ta şi cireada ta. În orice loc în care voi face să fie amintit numele meu, voi veni la tine şi te voi binecuvânta.
25 Iar dacă îmi vei face un altar de piatră, să nu-l construieşti din pietre cioplite. Dacă te vei atinge de el cu dalta, îl vei profana.
26 Să nu te urci la altarul meu pe trepte, ca să nu ţi se dezvelească goliciunea deasupra lui».

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters