Geneza - Capitolul 15 : 1 - 21

1 După aceste lucruri, cuvântul lui Iehova a venit la Avram într-o viziune şi i-a zis: „Nu te teme, Avram! Eu sunt scutul tău. Răsplata ta va fi foarte mare“.
2 Atunci Avram a zis: „Domn Suveran Iehova, ce-mi vei da, fiindcă mă duc fără să am copii şi casa mea va fi a lui Eliezer, un om din Damasc?“
3 Şi Avram a adăugat: „Iată că nu mi-ai dat sămânţă şi un fiu al casei mele va fi moştenitorul meu“.
4 Dar, iată, cuvântul lui Iehova a venit la el şi i-a zis: „Nu omul acesta va fi moştenitorul tău, ci acela care va ieşi din tine va fi moştenitorul tău“.
5 Atunci l-a dus afară şi a zis: „Ridică-ţi, te rog, privirea spre cer şi numără stelele, dacă poţi cumva să le numeri!“ Şi i-a mai zis: „Aşa va fi sămânţa ta“.
6 El a crezut în Iehova, care i-a socotit lucrul acesta ca dreptate.
7 Apoi i-a mai spus: „Eu sunt Iehova, care te-am scos din oraşul Ur al caldeenilor ca să-ţi dau în stăpânire această ţară“.
8 Atunci el a zis: „Domn Suveran Iehova, de unde voi şti că o voi lua în stăpânire?“
9 El i-a răspuns: „Ia pentru mine o junincă de trei ani, o capră de trei ani, un berbec de trei ani, o turturea şi un pui de porumbel“.
10 Atunci el a luat toate acestea, le-a tăiat în două şi a pus jumătăţile una în dreptul celeilalte, dar păsările nu le-a tăiat în bucăţi.
11 Şi păsările de pradă au început să coboare asupra corpurilor moarte, însă Avram le alunga.
12 Mai târziu, pe la apusul soarelui, Avram a căzut într-un somn adânc şi iată că un întuneric mare şi înspăimântător s-a lăsat peste el.
13 Şi Dumnezeu i-a spus lui Avram: „Să ştii că urmaşii tăi vor fi locuitori străini într-o ţară care nu va fi a lor. Le vor sluji, iar aceia îi vor asupri patru sute de ani.
14 Dar eu voi judeca naţiunea căreia îi vor sluji şi, după aceea, ei vor ieşi cu multe bunuri.
15 Tu te vei duce în pace la strămoşii tăi şi vei fi înmormântat după o bătrâneţe fericită.
16 Dar, la a patra generaţie, ei se vor întoarce aici, căci nelegiuirea amoriţilor n-a ajuns încă la culme“.
17 Atunci soarele a apus şi s-a făcut un întuneric adânc; şi iată că un cuptor fumegând şi o torţă aprinsă treceau printre bucăţile de carne.
18 În ziua aceea Iehova a încheiat un legământ cu Avram, zicând: „Seminţei tale îi voi da această ţară, de la râul Egiptului până la fluviul cel mare, fluviul Eufrat:
19 pe cheniţi, pe cheniziţi, pe cadmoniţi,
20 pe hetiţi, pe fereziţi, pe refaimiţi,
21 pe amoriţi, pe canaaniţi, pe ghirgasiţi şi pe iebusiţi“.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters