Geneza - Capitolul 34 : 1 - 31

1 Dina, fiica Leei, pe care aceasta i-o născuse lui Iacob, obişnuia să iasă ca să le vadă pe fiicele ţării.
2 Sihem, fiul lui Hamor, hevitul, o căpetenie a ţării, a văzut-o, a luat-o, s-a culcat cu ea şi a violat-o.
3 Şi sufletul lui a început să se alipească de Dina, fiica lui Iacob. El s-a îndrăgostit de fată şi îi vorbea inimii ei. 4 În cele din urmă, Sihem i-a spus tatălui său, Hamor: „Ia-mi-o pe tânăra aceasta de soţie“.
5 Şi Iacob a auzit că o necinstise pe Dina, fiica sa. Fiii lui erau pe câmp cu turma lui şi Iacob a tăcut până când s-au întors.
6 Mai târziu, Hamor, tatăl lui Sihem, a ieşit la Iacob să-i vorbească.
7 De îndată ce au auzit de lucrul acesta, fiii lui Iacob s-au întors de pe câmp. Şi bărbaţii aceştia s-au simţit jigniţi şi s-au mâniat foarte tare, fiindcă el comisese o infamie împotriva lui Israel culcându-se cu fiica lui Iacob, deşi aşa ceva n-ar fi trebuit să se întâmple.
8 Şi Hamor le-a vorbit, zicând: „Sufletul lui Sihem, fiul meu, s-a ataşat de fiica voastră. Daţi-i-o, vă rog, de soţie
9 şi încuscriţi-vă cu noi. Daţi-ni-le pe fiicele voastre şi luaţi-le pe fiicele noastre.
10 Locuiţi cu noi, ţara vă stă înainte. Locuiţi în această ţară, faceţi negoţ şi stabiliţi-vă aici“.
11 Atunci Sihem le-a spus tatălui şi fraţilor Dinei: „Să găsesc favoare în ochii voştri! Voi da orice-mi veţi spune!
12 Oricât de mare ar fi preţul de mireasă şi darul pe care mi-l cereţi, sunt gata să vă dau tot ce spuneţi. Numai daţi-mi fata de soţie!“
13 Atunci fiii lui Iacob le-au răspuns cu viclenie lui Sihem şi lui Hamor, tatăl lui, şi vorbeau aşa pentru că o necinstise pe Dina, sora lor.
14 Şi le-au zis: „Nu putem face aşa ceva: s-o dăm pe sora noastră unui bărbat necircumcis, căci lucrul acesta este o batjocură pentru noi.
15 Numai cu această condiţie putem fi de acord: să fiţi ca noi, adică fiecare bărbat al vostru să se circumcidă.
16 Atunci vi le vom da pe fiicele noastre şi le vom lua pe fiicele voastre şi vom locui cu voi şi vom deveni un singur popor.
17 Dar, dacă nu ne ascultaţi şi nu vă circumcideţi, ne vom lua fata şi vom pleca“.
18 Cuvintele lor au părut bune în ochii lui Hamor şi în ochii lui Sihem, fiul lui Hamor,
19 iar tânărul n-a întârziat să îndeplinească această condiţie, căci îi plăcea de fiica lui Iacob şi era cel mai respectat din toată casa tatălui său.
20 Astfel, Hamor şi Sihem, fiul lui, s-au dus la poarta oraşului lor şi le-au vorbit bărbaţilor din oraş astfel:
21 „Oamenii aceştia au gânduri de pace faţă de noi. Să locuiască deci în ţară şi să facă negoţ în ea, căci ţara este destul de largă înaintea lor. Putem să le luăm de soţii pe fiicele lor şi putem să li le dăm pe fiicele noastre. 22 Oamenii aceştia vor fi de acord să locuiască cu noi ca să devenim un singur popor numai cu o condiţie: fiecare bărbat dintre noi să se circumcidă aşa cum sunt circumcişi ei.
23 Atunci bunurile lor, averea lor şi toate animalele lor, nu vor fi oare ale noastre? Numai să fim de acord să locuiască cu noi!“
24 Toţi cei ce ieşeau pe poarta oraşului său i-au ascultat pe Hamor şi pe Sihem, fiul lui, şi toţi bărbaţii s-au circumcis, toţi cei ce ieşeau pe poarta oraşului său.
25 Însă a treia zi, când ei aveau încă dureri, doi fii ai lui Iacob, Simeon şi Levi, fraţii Dinei, şi-au luat fiecare sabia, s-au dus în oraş fără să trezească bănuieli şi i-au omorât pe toţi bărbaţii.
26 Şi i-au omorât, trecându-i prin ascuţişul sabiei, şi pe Hamor şi pe Sihem, fiul lui. Apoi au luat-o pe Dina din casa lui Sihem şi au ieşit.
27 Ceilalţi fii ai lui Iacob i-au atacat pe bărbaţii răniţi de moarte şi au jefuit oraşul, fiindcă sora lor fusese necinstită.
28 Le-au luat oile, vitele şi măgarii, tot ce era în oraş şi tot ce era pe câmp.
29 Le-au luat toată averea, i-au luat prizonieri pe toţi copilaşii lor şi pe soţiile lor şi au luat ca pradă tot ce era în case.
30 Atunci Iacob le-a zis lui Simeon şi lui Levi: „Aţi adus nenorocirea asupra mea, făcându-mă o duhoare pentru locuitorii ţării, pentru canaaniţi şi pentru fereziţi. Ei se vor aduna împotriva mea, mă vor ataca şi mă vor nimici împreună cu casa mea, iar eu nu am decât puţini oameni“.
31 Dar ei au zis: „Se cuvenea ca sora noastră să fie tratată ca o prostituată?“


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters