Geneza - Capitolul 4 : 1 - 26

1 Adam a avut relaţii intime cu Eva, soţia lui, şi ea a rămas însărcinată. După un timp, ea l-a născut pe Cain şi a zis: „Am adus în existenţă un om cu ajutorul lui Iehova“.
2 Mai târziu, a născut iarăşi: pe Abel, fratele lui. Şi Abel era păstor, iar Cain cultiva pământul.
3 După câtva timp, Cain i-a adus lui Iehova o ofrandă din roadele pământului.
4 Abel a adus şi el câţiva dintre întâii născuţi ai turmei sale şi bucăţile lor de grăsime. Şi, în timp ce Iehova a privit cu plăcere spre Abel şi spre ofranda lui,
5 nu a privit deloc cu plăcere spre Cain şi spre ofranda lui. Atunci Cain s-a aprins de mânie şi i s-a posomorât faţa.
6 Dar Iehova i-a zis lui Cain: „De ce te-ai aprins de mânie şi de ce ţi s-a posomorât faţa?
7 Dacă faci binele, nu vei fi oare înălţat? Dar, dacă nu faci binele, păcatul pândeşte la intrare şi dorinţa lui se ţine după tine. Tu însă îl vei stăpâni?“
8 După aceea, Cain i-a zis lui Abel, fratele său: „Hai să mergem pe câmp!“ Şi, când erau pe câmp, Cain s-a aruncat asupra lui Abel, fratele său, şi l-a omorât.
9 Mai târziu, Iehova l-a întrebat pe Cain: „Unde este Abel, fratele tău?“ Cain a spus: „Nu ştiu. Sunt eu păzitorul fratelui meu?“
10 Dar Dumnezeu a zis: „Ce-ai făcut? Ascultă! Sângele fratelui tău strigă din pământ la mine.
11 Acum blestemat şi alungat eşti de pe pământul acesta, care şi-a deschis gura ca să primească din mâna ta sângele fratelui tău.
12 Când vei cultiva pământul, nu-ţi va da roadele lui. Vei fi pribeag şi fugar pe pământ“.
13 Atunci Cain i-a spus lui Iehova: „Pedeapsa pentru nelegiuirea mea este prea mare ca s-o pot suporta.
14 Iată că azi tu mă izgoneşti de pe faţa pământului şi voi fi ascuns dinaintea feţei tale. Voi fi pribeag şi fugar pe pământ, iar dacă mă va întâlni cineva, mă va omorî“.
15 Dar Iehova i-a zis: „De aceea, dacă cineva îl va omorî pe Cain, va suferi răzbunarea de şapte ori“. Şi Iehova a stabilit atunci un semn pentru Cain, pentru ca oricine îl va întâlni să nu-l omoare.
16 Cain a plecat apoi dinaintea feţei lui Iehova şi s-a stabilit în ţara Fugii, la est de Eden.
17 După aceea, Cain a avut relaţii intime cu soţia lui şi ea a rămas însărcinată şi l-a născut pe Enoh. Apoi el a construit un oraş şi i-a pus acelui oraş numele Enoh, după numele fiului său.
18 Lui Enoh i s-a născut mai târziu Irad. Lui Irad i s-a născut Mehuiael, lui Mehuiael i s-a născut Metuşael, iar lui Metuşael i s-a născut Lameh.
19 Lameh şi-a luat două soţii. Numele celei dintâi era Ada, iar numele celei de-a doua era Ţila.
20 După un timp, Ada l-a născut pe Iabal. El a fost strămoşul celor care locuiesc în corturi şi au vite.
21 Numele fratelui său era Iubal. El a fost strămoşul tuturor celor care cântă la harpă şi la fluier.
22 Ţila a născut şi ea: pe Tubal-Cain, făuritorul a tot felul de unelte de aramă şi de fier. Sora lui Tubal-Cain era Naama.
23 Şi Lameh a compus pentru soţiile sale, Ada şi Ţila, aceste versuri:
„Ascultaţi glasul meu, soţii ale lui Lameh!
Plecaţi urechea la spusele mele:
Am omorât un om pentru că m-a rănit,
da, un tânăr pentru că m-a lovit.
24 Dacă de şapte ori va fi răzbunat Cain,
atunci Lameh de şaptezeci de ori şi încă şapte“.
25 Adam a avut din nou relaţii intime cu soţia lui şi ea a născut un fiu, căruia i-a pus numele Set, căci, a zis ea, „Dumnezeu mi-a rânduit altă sămânţă în locul lui Abel, deoarece Cain l-a omorât“.
26 Şi i s-a născut şi lui Set un fiu şi i-a pus numele Enos. În timpul acela a început să fie chemat numele lui Iehova.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters