Leviticul - Capitolul 19 : 1 - 37

1 Şi Iehova i-a vorbit iarăşi lui Moise, zicând:
2 „Vorbeşte întregii adunări a fiilor lui Israel şi spune-le: «Fiţi sfinţi, căci eu, Iehova, Dumnezeul vostru, sunt sfânt.
3 Fiecare dintre voi să se teamă de mama sa şi de tatăl său şi să ţineţi sabatele mele. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
4 Nu vă întoarceţi spre dumnezei fără valoare şi nu vă faceţi dumnezei turnaţi. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
5 Dacă îi aduceţi lui Iehova o jertfă de comuniune, s-o aduceţi în aşa fel încât să fiţi aprobaţi. 
6 S-o mâncaţi în ziua în care o jertfiţi şi în ziua imediat următoare, dar ce rămâne din carnea jertfei până a treia zi să fie ars în foc.
7 Dacă totuşi cineva mănâncă din ea a treia zi, este un lucru întinat. Nu va fi aprobat.
8 Cel ce va mânca va răspunde pentru nelegiuirea lui, deoarece a profanat un lucru sfânt al lui Iehova; sufletul acela trebuie nimicit din poporul său.
9 Când se va strânge recolta ţării, să nu seceri de tot marginea ogorului tău şi să nu culegi spicele rămase în urma secerişului.
10 De asemenea, să nu aduni strugurii rămaşi în urma culesului viei tale şi să nu strângi strugurii risipiţi pe jos. Să-i laşi pentru cel năpăstuit şi pentru locuitorul străin. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
11 Să nu furaţi, să nu înşelaţi şi nimeni să nu se poarte neloial faţă de semenul său.
12 Să nu juraţi strâmb pe numele meu, ca să nu profanaţi numele Dumnezeului vostru. Eu sunt Iehova.
13 Să nu-l păgubeşti pe semenul tău şi să nu-l jefuieşti. Plata lucrătorului tocmit să nu rămână peste noapte la tine, până dimineaţa.
14 Să nu blestemi un surd şi să nu pui un obstacol înaintea unui orb; să te temi de Dumnezeul tău. Eu sunt Iehova.
15 Să nu faceţi nedreptate când judecaţi. Să nu-i defavorizezi pe cei săraci şi să nu-i părtineşti pe cei mari. Să-l judeci cu dreptate pe semenul tău.
16 Să nu umbli de colo, colo în mijlocul poporului ca să calomniezi. Să nu te ridici împotriva sângelui semenului tău. Eu sunt Iehova.
17 Să nu-l urăşti în inima ta pe fratele tău. Să-l mustri pe semenul tău, ca să nu porţi păcatul împreună cu el.
18 Să nu te răzbuni, nici să nu ţii duşmănie pe fiii poporului tău; să-l iubeşti pe semenul tău ca pe tine însuţi. Eu sunt Iehova.
19 Să respectaţi instrucţiunile mele: Să nu încrucişezi două feluri de animale dintre animalele tale domestice. Să nu-ţi semeni ogorul cu două feluri de sămânţă şi să nu îmbraci un veşmânt din două feluri de fire combinate.
20 Dacă un bărbat se culcă cu o femeie şi elimină sămânţă, iar ea este o servitoare promisă altui bărbat şi nu a fost răscumpărată, nici nu i-a fost dăruită libertatea, trebuie să se aplice o pedeapsă. Să nu fie omorâţi, fiindcă ea nu a fost eliberată.
21 El să-i aducă lui Iehova o ofrandă pentru vină la intrarea cortului întâlnirii: un berbec ca ofrandă pentru vină.
22 Cu berbecul prezentat ca ofrandă pentru vină, preotul să facă ispăşire pentru el înaintea lui Iehova, pentru păcatul comis, şi păcatul comis i se va ierta.
23 Când veţi intra în ţară şi veţi planta vreun pom roditor, să-i consideraţi rodul necurat, ca „prepuţ“ al lui. Va rămâne necircumcis pentru voi trei ani. Să nu mâncaţi din el.
24 Dar în anul al patrulea, tot rodul lui va fi sfânt pentru Iehova cu o exultare de sărbătoare.
25 Iar în anul al cincilea îi veţi putea mânca rodul. Astfel, va produce mai mult rod pentru voi. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
26 Să nu mâncaţi nimic cu sânge. Să nu căutaţi semne prevestitoare şi să nu practicaţi magia.
27 Să nu vă tundeţi părul scurt pe părţile laterale ale capului şi să nu vă ciuntiţi marginea bărbii.
28 Să nu vă faceţi tăieturi în carne pentru un suflet mort şi să nu vă faceţi niciun tatuaj. Eu sunt Iehova.
29 Să nu-ţi profanezi fiica făcând din ea o prostituată, pentru ca ţara să nu se prostitueze şi pentru ca ţara să nu se umple de moravuri rele.
30 Să ţineţi sabatele mele şi să aveţi o teamă plină de respect faţă de sanctuarul meu. Eu sunt Iehova.
31 Să nu vă îndreptaţi spre mediumuri şi să nu-i întrebaţi pe prezicători, ca să nu deveniţi necuraţi prin ei. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
32 Să te ridici înaintea părului cărunt, să arăţi consideraţie faţă de cel în vârstă şi să te temi de Dumnezeul tău. Eu sunt Iehova.
33 Dacă în ţara voastră locuieşte la tine un locuitor străin, să nu vă purtaţi rău cu el.
34 Locuitorul străin care locuieşte la voi să fie pentru voi ca unul dintre israeliţii din naştere. Să-l iubeşti ca pe tine însuţi, căci şi voi aţi fost locuitori străini în ţara Egiptului. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
35 Să nu faceţi nedreptate la judecată, la măsurat, la cântărit sau la măsurat lichide.
36 Să aveţi balanţe exacte, greutăţi exacte, o efă exactă şi un hin exact. Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru, care v-am scos din ţara Egiptului.
37 Să respectaţi deci toate legile şi toate hotărârile mele judecătoreşti şi să le împliniţi. Eu sunt Iehova»“.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters