Apocalipsa - Capitolul 2 : 1 - 29

1 Îngerului congregaţiei din Efes scrie-i: Iată ce spune cel care ţine cele şapte stele în mâna dreaptă, cel care umblă în mijlocul celor şapte lampadare de aur:
2 «Cunosc faptele tale, truda ta şi perseverenţa ta şi ştiu că nu-i poţi suporta pe oamenii răi, că i-ai pus la încercare pe cei care zic că sunt apostoli, dar nu sunt, şi i-ai găsit mincinoşi.
3 Tu manifeşti şi perseverenţă, ai suportat multe de dragul numelui meu şi n-ai obosit.
4 Totuşi, iată ce am împotriva ta: că ai părăsit iubirea pe care o aveai la început.
5 De aceea, aminteşte-ţi de unde ai căzut, căieşte-te şi fă faptele de altădată. Dacă nu, voi veni la tine şi voi îndepărta lampadarul tău din locul lui, dacă nu te căieşti.
6 Totuşi, ai aceasta: că urăşti faptele sectei nicolaiţilor, pe care le urăsc şi eu.
7 Cine are urechi să audă ce le spune congregaţiilor spiritul: Celui care învinge îi voi da voie să mănânce din pomul vieţii, care este în paradisul lui Dumnezeu».
8 Îngerului congregaţiei din Smirna scrie-i: Iată ce spune «Cel dintâi şi Cel de pe urmă», care a fost mort şi a revenit la viaţă:
9 «Cunosc necazul şi sărăcia ta  deşi eşti bogat  şi blasfemia celor care spun că sunt iudei şi totuşi nu sunt, ci sunt o sinagogă a lui Satan.
10 Nu te teme de lucrurile pe care le vei suferi. Iată că Diavolul va continua să-i arunce pe unii dintre voi în închisoare ca să fiţi puşi la încercare pe deplin şi ca să aveţi un necaz de zece zile. Dovedeşte-te fidel până la moarte şi îţi voi da coroana vieţii!
11 Cine are urechi să audă ce le spune congregaţiilor spiritul: Cel care învinge nu va fi nicidecum vătămat de moartea a doua».
12 Îngerului congregaţiei din Pergam scrie-i: Iată ce spune cel care are sabia cu două tăişuri, lungă şi ascuţită: 13 «Ştiu unde locuieşti: unde este tronul lui Satan. Totuşi, ai rămas ataşat de numele meu şi nu ţi-ai renegat credinţa în mine nici chiar în zilele lui Antipa, martorul meu fidel, care a fost omorât lângă voi, acolo unde locuieşte Satan.
14 Dar am câteva lucruri împotriva ta: că îi ai acolo pe cei ce ţin cu tărie la învăţătura lui Balaam, care l-a învăţat pe Balac să pună o piatră de poticnire înaintea fiilor lui Israel, ca ei să mănânce lucruri jertfite idolilor şi să comită fornicaţie.
15 Şi îi mai ai şi pe cei care ţin cu tărie la învăţătura sectei nicolaiţilor.
16 De aceea, căieşte-te! Dacă nu, voi veni repede la tine şi voi purta război împotriva lor cu sabia lungă a gurii mele.
17 Cine are urechi să audă ce le spune congregaţiilor spiritul: Celui care învinge îi voi da din mana ascunsă şi îi voi da şi o pietricică albă, iar pe pietricică este scris un nume nou, pe care nimeni nu-l cunoaşte, decât cel care-l primeşte».
18 Îngerului congregaţiei din Tiatira scrie-i: Iată ce spune Fiul lui Dumnezeu, cel ce are ochii ca o flacără de foc şi picioarele ca arama strălucitoare:
19 «Îţi cunosc faptele, iubirea, credinţa, serviciul şi perseverenţa şi ştiu că faptele tale din urmă sunt mai multe decât cele de altădată.
20 Totuşi, iată ce am împotriva ta: că o tolerezi pe femeia aceea, Izabela, care îşi zice profetesă şi care îi învaţă şi îi induce în eroare pe sclavii mei, făcându-i să comită fornicaţie şi să mănânce lucruri jertfite idolilor.
21 I-am dat timp să se căiască, dar ea nu vrea să se căiască de fornicaţia ei.
22 Iată! O voi arunca pe patul de boală, iar pe cei care comit adulter cu ea, într-un mare necaz, dacă nu se căiesc de faptele ei.
23 Pe copiii ei îi voi omorî cu o boală ucigătoare, pentru ca toate congregaţiile să ştie că eu cercetez rinichii şi inima, şi îi voi da fiecăruia dintre voi după faptele voastre.
24 Însă vouă, celorlalţi din Tiatira, tuturor celor care n-au această învăţătură, celor care n-au cunoscut „lucrurile adânci ale lui Satan“, cum spun ei, le zic: Nu pun peste voi altă povară.
25 Totuşi, ţineţi cu tărie la ce aveţi, până vin eu.
26 Celui care învinge şi păzeşte căile mele până la sfârşit îi voi da autoritate peste naţiuni
27 şi el îi va păstori pe oameni cu un toiag de fier, iar ei vor fi făcuţi bucăţi ca nişte vase de lut, aşa cum am primit şi eu autoritate de la Tatăl meu.
28 Şi îi voi da steaua dimineţii.
29 Cine are urechi să audă ce le spune congregaţiilor spiritul».

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters