Exodul - Capitolul 6 : 1 - 30

1 Atunci Iehova i-a zis lui Moise: „Acum vei vedea ce îi voi face faraonului, căci prin mână tare îi va lăsa el să plece şi prin mână tare îi va izgoni din ţara lui“.
2 Şi Dumnezeu i-a vorbit din nou lui Moise şi i-a zis: „Eu sunt Iehova.
3 Eu m-am arătat lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacob ca Dumnezeu Atotputernic, dar nu m-am făcut cunoscut lor sub numele meu Iehova.
4 De asemenea, am încheiat un legământ cu ei, ca să le dau ţara Canaanului, ţara şederii lor ca străini, în care au locuit ca străini.
5 Eu însumi am auzit gemetele fiilor lui Israel, pe care egiptenii îi înrobesc, şi îmi amintesc de legământul meu.
6 De aceea, spune-le fiilor lui Israel: «Eu sunt Iehova şi eu vă voi scoate de sub poverile egiptenilor şi vă voi elibera din sclavia lor. Da, eu vă voi lua înapoi cu braţ întins şi cu judecăţi mari.
7 Vă voi lua ca popor al meu şi vă voi arăta că sunt Dumnezeu. Şi veţi şti că eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru, care vă scoate de sub poverile Egiptului.
8 Vă voi aduce în ţara despre care, ridicându-mi mâna, am jurat că le-o voi da lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacob; şi am să v-o dau ca proprietate. Eu sunt Iehova»“.
9 Apoi Moise le-a spus aceste cuvinte fiilor lui Israel, dar, din cauza descurajării şi a sclaviei grele, nu l-au ascultat pe Moise.
10 Atunci Iehova i-a vorbit lui Moise, zicând:
11 „Du-te şi vorbeşte cu faraonul, regele Egiptului, ca să-i lase pe fiii lui Israel să plece din ţara lui“.
12 Dar Moise a vorbit înaintea lui Iehova, zicând: „Iată că fiii lui Israel nu m-au ascultat, atunci cum o să mă asculte faraonul pe mine, care am buze necircumcise?“
13 Dar Iehova a continuat să le vorbească lui Moise şi lui Aaron şi să le poruncească, prin ei, fiilor lui Israel şi faraonului, regele Egiptului, ca să-i scoată pe fiii lui Israel din ţara Egiptului.
14 Iată capii caselor lor părinteşti: Fiii lui Ruben, întâiul născut al lui Israel, au fost: Hanoc, Palu, Herţon şi Carmi. Acestea sunt familiile lui Ruben.
15 Şi fiii lui Simeon au fost: Iemuel, Iamin, Ohad, Iachin, Ţohar şi Şaul, fiul unei canaanite. Acestea sunt familiile lui Simeon.
16 Iată numele fiilor lui Levi, după originea familiilor lor: Gherşon, Chehat şi Merari. Anii vieţii lui Levi au fost de o sută treizeci şi şapte de ani.
17 Fiii lui Gherşon au fost Libni şi Şimei, după familiile lor.
18 Fiii lui Chehat au fost Amram, Iţehar, Hebron şi Uziel. Anii vieţii lui Chehat au fost o sută treizeci şi trei de ani.
19 Fiii lui Merari au fost Mahli şi Muşi. Acestea au fost familiile leviţilor, după originea familiilor lor.
20 Amram a luat-o de soţie pe Iochebed, sora tatălui său. Mai târziu, ea i i-a născut pe Aaron şi pe Moise. Anii vieţii lui Amram au fost o sută treizeci şi şapte de ani.
21 Fiii lui Iţehar au fost Core, Nefeg şi Zicri.
22 Fiii lui Uziel au fost Mişael, Elţafan şi Sitri.
23 Aaron a luat-o de soţie pe Elişeba, fiica lui Aminadab şi sora lui Nahşon. Mai târziu, ea i-a născut pe Nadab şi pe Abihu, pe Eleazar şi pe Itamar.
24 Fiii lui Core au fost Asir, Elcana şi Abiasaf. Acestea au fost familiile coreiţilor.
25 Eleazar, fiul lui Aaron, a luat-o de soţie pe una dintre fiicele lui Putiel. Mai târziu, ea i l-a născut pe Fineas.Aceştia sunt capii caselor părinteşti ale leviţilor, după familiile lor.
26 Aceştia sunt Aaron şi Moise cărora Iehova le-a zis: „Scoateţi-i pe fiii lui Israel din ţara Egiptului, după armatele lor“.
27 Ei sunt cei care i-au vorbit faraonului, regele Egiptului, ca să-i scoată pe fiii lui Israel din Egipt. Aceştia sunt Moise şi Aaron.
28 Şi, în ziua aceea, când Iehova i-a vorbit lui Moise în ţara Egiptului,
29 Iehova i-a zis lui Moise: „Eu sunt Iehova. Spune-i faraonului, regele Egiptului, tot ce-ţi spun eu“.
30 Atunci Moise a zis înaintea lui Iehova: „Iată că eu am buze necircumcise, cum o să mă asculte faraonul?“


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters