Geneza - Capitolul 20 : 1 - 18

1 Avraam şi-a mutat tabăra de acolo în ţinutul Neghevului, s-a stabilit între Cades şi Şur şi a locuit ca străin în Gherar.
2 Şi Avraam zicea despre Sara, soţia lui: „Este sora mea“. Atunci Abimelec, regele Gherarului, a trimis s-o ia pe Sara.
3 După aceea, Dumnezeu a venit la Abimelec noaptea în vis şi i-a zis: „Iată că eşti ca şi mort din cauza femeii pe care ai luat-o, fiindcă ea este soţia altui bărbat“.
4 Dar Abimelec nu se apropiase încă de ea. De aceea, a zis: „Iehova, vei omorî tu o naţiune dreaptă?
5 Nu mi-a spus el: «Este sora mea»? Iar ea ... n-a spus şi ea: «Este fratele meu»? Cu inimă cinstită şi cu mâini nevinovate am făcut lucrul acesta“.
6 Atunci adevăratul Dumnezeu i-a spus în vis: „Şi eu ştiu că ai făcut lucrul acesta cu inimă cinstită şi te-am împiedicat să păcătuieşti împotriva mea. De aceea nu ţi-am permis s-o atingi.
7 Dar acum dă-i înapoi soţia acestui bărbat, căci este profet, iar el va face implorări pentru tine şi vei rămâne în viaţă. Dar, dacă nu i-o dai înapoi, să ştii că vei muri, tu şi toţi ai tăi“.
8 Abimelec s-a sculat dis-de-dimineaţă, şi-a chemat toţi slujitorii şi a spus toate acestea în auzul lor. Şi oamenii aceia s-au înfricoşat.
9 Apoi Abimelec l-a chemat pe Avraam şi i-a zis: „Ce ne-ai făcut şi cu ce am păcătuit împotriva ta, de-ai adus asupra mea şi asupra regatului meu un păcat aşa de mare? Ai făcut faţă de mine ce n-ar fi trebuit să faci“.
10 Şi Abimelec i-a mai zis lui Avraam: „Pentru ce ai făcut lucrul acesta?“
11 Atunci Avraam a spus: „Pentru că mi-am zis: «În locul acesta, în mod sigur nu există teamă de Dumnezeu şi mă vor omorî din cauza soţiei mele».
12 Şi-apoi, ea este într-adevăr sora mea, fiica tatălui meu, însă nu şi fiica mamei mele; şi mi-a devenit soţie. 13 Iar când Dumnezeu m-a făcut să rătăcesc departe de casa tatălui meu, i-am zis: «Iată ce să faci pentru mine din bunătate iubitoare: în orice loc în care vom ajunge, să spui despre mine: „Este fratele meu“»“.
14 Atunci Abimelec a luat oi şi vite, servitori şi servitoare şi i le-a dat lui Avraam; şi i-a dat-o înapoi pe Sara, soţia lui.
15 Apoi Abimelec a zis: „Iată că ţara mea este înaintea ta. Locuieşte unde-ţi va plăcea“.
16 Şi Sarei i-a spus: „Iată că îi dau fratelui tău o mie de arginţi. Aceasta să fie un semn în ochii tuturor celor ce sunt cu tine şi înaintea tuturor oamenilor că n-ai fost dezonorată“.
17 Şi Avraam l-a implorat pe adevăratul Dumnezeu, iar Dumnezeu i-a însănătoşit pe Abimelec, pe soţia lui şi pe sclavele lui şi ele au avut copii.
18 Căci Iehova închisese de tot orice pântece din casa lui Abimelec din cauza Sarei, soţia lui Avraam.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters