Apocalipsa - Capitolul 21 : 1 - 27

1 Şi am văzut un cer nou şi un pământ nou, căci cerul de odinioară şi pământul de odinioară trecuseră, iar marea nu mai era.
2 Am văzut şi oraşul sfânt, Noul Ierusalim, care cobora din cer, de la Dumnezeu, pregătit ca o mireasă împodobită pentru soţul ei.
3 Atunci am auzit un glas puternic de la tron care zicea: „Iată! Cortul lui Dumnezeu este cu oamenii! El va locui cu ei şi ei vor fi popoarele sale. Şi Dumnezeu însuşi va fi cu ei.
4 El va şterge orice lacrimă din ochii lor şi moartea nu va mai fi. Nici jale, nici strigăt, nici durere nu vor mai fi. Lucrurile de odinioară au trecut“.
5 Cel ce stătea pe tron a zis: „Iată! Eu fac toate lucrurile noi!“ Şi mai zice: „Scrie, pentru că aceste cuvinte sunt demne de încredere şi adevărate!“
6 Şi mi-a zis: „S-au împlinit! Eu sunt Alfa şi Omega, începutul şi sfârşitul. Cui îi este sete îi voi da fără plată din izvorul apei vieţii.
7 Cine învinge va moşteni aceste lucruri, iar eu voi fi Dumnezeul lui şi el va fi fiul meu.
8 Dar cei laşi, cei necredincioşi, cei dezgustători în murdăria lor, ucigaşii şi fornicatorii, cei care practică spiritismul, idolatrii şi toţi mincinoşii îşi vor avea partea în lacul care arde cu foc şi sulf. Aceasta înseamnă moartea a doua“.
9 Atunci a venit unul dintre cei şapte îngeri care aveau cele şapte cupe pline cu ultimele şapte plăgi şi mi-a vorbit, zicând: „Vino şi îţi voi arăta mireasa, soţia Mielului!“
10 Şi m-a dus prin puterea spiritului la un munte mare şi înalt şi mi-a arătat oraşul sfânt, Ierusalimul, care cobora din cer, de la Dumnezeu,
11 şi care avea gloria lui Dumnezeu. Strălucirea lui era ca a unei pietre foarte preţioase, ca a unei pietre de jasp care străluceşte asemenea cristalului.
12 El avea un zid mare şi înalt şi douăsprezece porţi, iar la porţi erau doisprezece îngeri. Pe porţi erau scrise nişte nume: ale celor douăsprezece triburi ale fiilor lui Israel.
13 La est erau trei porţi, la nord trei porţi, la sud trei porţi şi la vest trei porţi.
14 Zidul oraşului avea douăsprezece pietre de temelie şi pe ele erau cele douăsprezece nume ale celor doisprezece apostoli ai Mielului.
15 Cel care-mi vorbea ţinea o trestie de aur ca măsurătoare, ca să măsoare oraşul, porţile lui şi zidul lui.
16 Oraşul este în formă de pătrat, lungimea lui fiind cât lăţimea. Şi el a măsurat oraşul cu trestia: douăsprezece mii de stadii; lungimea, lăţimea şi înălţimea lui sunt egale.
17 Şi i-a măsurat şi zidul: o sută patruzeci şi patru de coţi, după o măsură de om, care este în acelaşi timp o măsură de înger.
18 Zidul lui a fost construit din jasp şi oraşul era de aur pur, ca sticla curată.
19 Temeliile zidului oraşului erau împodobite cu tot felul de pietre preţioase: prima temelie era de jasp, a doua de safir, a treia de calcedonie, a patra de smarald,
20 a cincea de sardonix, a şasea de sardiu, a şaptea de crisolit, a opta de beril, a noua de topaz, a zecea de crisopraz, a unsprezecea de hiacint, a douăsprezecea de ametist.
21 Cele douăsprezece porţi erau douăsprezece perle. Fiecare poartă era făcută dintr-o singură perlă. Drumul mare al oraşului era de aur pur, ca sticla transparentă.
22 Şi n-am văzut niciun templu în el, pentru că Iehova Dumnezeu, Cel Atotputernic, este templul lui şi, la fel, este Mielul.
23 Oraşul n-avea nevoie nici de soare, nici de lună, ca să strălucească peste el, căci îl lumina gloria lui Dumnezeu, iar lampa lui era Mielul.
24 Şi naţiunile vor umbla prin lumina lui, iar regii pământului îşi vor aduce gloria în el.
25 Porţile lui nu vor fi închise deloc ziua, căci acolo nu va fi noapte.
26 Şi vor aduce în el gloria şi onoarea naţiunilor.
27 Dar tot ce nu este sacru şi oricine practică vreun lucru dezgustător şi minciuna nu vor intra nicidecum în el. Vor intra numai cei ce sunt scrişi în sulul vieţii, al Mielului.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters