Geneza - Capitolul 23 : 1 - 20

1 Viaţa Sarei a fost de o sută douăzeci şi şapte de ani. Aceştia au fost anii vieţii Sarei.
2 Sara a murit în Chiriat-Arba, adică în Hebron, în ţara Canaanului, şi Avraam a intrat în cort ca s-o jelească pe Sara şi s-o plângă.
3 Apoi Avraam s-a ridicat de lângă soţia lui moartă şi le-a vorbit fiilor lui Het, zicând:
4 „Eu sunt străin şi locuitor temporar printre voi. Daţi-mi un loc de înmormântare ca să-mi fie proprietate în mijlocul vostru şi să-mi îngrop soţia dinaintea mea“.
5 Atunci fiii lui Het i-au răspuns lui Avraam, zicându-i:
 6 „Ascultă-ne, domnul meu! Tu eşti în mijlocul nostru o căpetenie a lui Dumnezeu. Îngroapă-ţi soţia în cel mai bun dintre locurile noastre de înmormântare. Niciunul dintre noi nu va refuza să-ţi dea locul lui de înmormântare şi nu te va împiedica să-ţi îngropi soţia“.
7 Atunci Avraam s-a ridicat şi s-a plecat înaintea localnicilor, înaintea fiilor lui Het,
8 şi le-a vorbit astfel: „Dacă sufletele voastre găsesc de cuviinţă să-mi îngrop soţia aici, ascultaţi-mă şi stăruiţi pentru mine pe lângă Efron, fiul lui Ţohar,
9 ca să-mi dea peştera Macpela, care este a lui şi care se află la marginea terenului său. Să mi-o dea pentru preţul întreg cântărit în argint, ca să am un loc de înmormântare care să-mi fie proprietate în mijlocul vostru“.
10 Efron stătea în mijlocul fiilor lui Het. Şi Efron, hetitul, i-a răspuns lui Avraam în auzul fiilor lui Het şi al tuturor celor ce intrau pe poarta oraşului său şi a zis:
11 „Nu, domnul meu! Ascultă-mă! Îţi dau terenul şi îţi dau şi peştera care este pe el. Ţi-o dau sub ochii fiilor poporului meu. Îngroapă-ţi soţia“.
12 Atunci Avraam s-a plecat înaintea localnicilor
13 şi i-a vorbit lui Efron în auzul localnicilor, zicând: „Măcar de ... nu, ascultă-mă! Îţi voi da argintul în schimbul terenului. Primeşte-l de la mine, ca să-mi îngrop soţia acolo“.
14 Atunci Efron i-a răspuns lui Avraam, zicându-i:
15 „Domnul meu, ascultă-mă! O bucată de pământ de patru sute de sicli de argint, ce-i asta între mine şi tine? Îngroapă-ţi soţia“.
16 Astfel, Avraam a ascultat de Efron şi Avraam i-a cântărit lui Efron argintul despre care vorbise în auzul fiilor lui Het: patru sute de sicli de argint la cursul stabilit de negustori.
17 Aşa s-a confirmat că terenul lui Efron de la Macpela, care este faţă în faţă cu Mamre, terenul şi peştera de pe el, precum şi toţi copacii aflaţi pe terenul acela, între hotarele lui,
18 erau proprietatea lui Avraam cumpărată înaintea ochilor fiilor lui Het şi înaintea tuturor celor ce intrau pe poarta oraşului său.
19 După aceea, Avraam a îngropat-o pe Sara, soţia lui, în peştera de pe terenul Macpela, faţă în faţă cu Mamre, adică Hebron, în ţara Canaanului.
20 Aşa au confirmat fiii lui Het că terenul şi peştera de pe el erau proprietatea lui Avraam ca loc de înmormântare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters