Leviticul - Capitolul 26 : 1 - 46

1 Să nu vă faceţi dumnezei fără valoare, să nu vă ridicaţi vreun chip cioplit sau vreo coloană sacră şi să nu puneţi în ţara voastră vreo piatră împodobită cu chipuri ca să vă plecaţi înaintea ei, căci eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru.
2 Să ţineţi sabatele mele şi să aveţi o teamă plină de respect faţă de sanctuarul meu. Eu sunt Iehova.
3 Dacă veţi continua să umblaţi potrivit legilor mele şi să respectaţi poruncile mele şi dacă le veţi îndeplini,
4 vă voi da ploi bogate la timpul lor şi pământul îşi va da recolta, iar pomul de pe câmp îşi va da rodul.
5 Treieratul vostru va ţine până la culesul strugurilor, iar culesul strugurilor va ţine până la semănat. Veţi mânca pâine pe săturate şi veţi locui în siguranţă în ţara voastră.
6 Voi pune pacea în ţară şi vă veţi culca şi nimeni nu vă va face să tremuraţi. Voi face să dispară din ţară fiara periculoasă şi sabia nu va trece prin ţara voastră.
7 Îi veţi urmări pe duşmanii voştri şi ei vor cădea loviţi de sabie în faţa voastră.
8 Cinci dintre voi vor urmări o sută şi o sută dintre voi vor urmări zece mii, iar duşmanii voştri vor cădea loviţi de sabie în faţa voastră.
9 Mă voi întoarce la voi, vă voi face roditori şi vă voi înmulţi şi îmi voi respecta legământul încheiat cu voi.
10 Veţi mânca din recolta veche a anului precedent şi o veţi scoate pe cea veche ca să-i faceţi loc celei noi. 11 Îmi voi pune tabernacolul în mijlocul vostru şi sufletul meu nu va fi dezgustat de voi.
12 Voi umbla în mijlocul vostru şi voi fi Dumnezeul vostru, iar voi veţi fi poporul meu.
13 Eu sunt Iehova, Dumnezeul vostru, care v-am scos din ţara Egiptului ca să nu mai slujiţi ca sclavi, şi eu am rupt jugul vostru şi v-am făcut să umblaţi cu capul ridicat.
14 Însă dacă nu mă veţi asculta şi nu veţi îndeplini toate aceste porunci,
15 dacă veţi respinge legile mele şi sufletele voastre vor fi dezgustate de hotărârile mele judecătoreşti şi nu vor îndeplini toate poruncile mele, încălcând astfel legământul meu,
16 atunci eu iată ce vă voi face: ca pedeapsă, voi aduce peste voi groaza, căci vă voi lovi cu tuberculoză şi febră mare, care vor face să vi se stingă ochii şi să vi se topească sufletul. Vă veţi semăna sămânţa în zadar, fiindcă o vor mânca duşmanii voştri.
17 Îmi voi întoarce faţa împotriva voastră şi veţi fi înfrânţi de duşmanii voştri; cei ce vă urăsc vă vor călca în picioare, iar voi veţi fugi, deşi nu vă va urmări nimeni.
18 Însă, dacă în pofida acestor lucruri nu mă veţi asculta, atunci vă voi pedepsi de şapte ori mai mult pentru păcatele voastre.
19 Voi frânge mândria puterii voastre şi voi face cerurile voastre ca fierul şi pământul vostru ca arama.
20 În zadar vi se vor istovi puterile, căci pământul vostru nu va da recoltă şi pomul de pe pământ nu va da rod.
21 Iar dacă veţi continua să vă împotriviţi şi nu veţi vrea să mă ascultaţi, vă voi lovi de şapte ori mai mult, potrivit păcatelor voastre.
22 Voi trimite în mijlocul vostru fiarele câmpului şi ele vă vor lăsa fără copii, vă vor nimici animalele domestice şi vă vor împuţina la număr, iar drumurile vă vor rămâne pustii.
23 Dar dacă nici aşa nu vă veţi lăsa corectaţi de mine şi vă veţi împotrivi mie,
24 atunci şi eu mă voi împotrivi vouă, da, eu însumi vă voi lovi de şapte ori pentru păcatele voastre.
25 Voi face să vină asupra voastră o sabie care va aduce răzbunarea pentru legământ. Vă veţi ascunde în oraşele voastre, iar eu voi trimite ciuma în mijlocul vostru şi veţi fi daţi în mâna duşmanului.
26 Când vă voi rupe toiegele pentru pâine, zece femei vor coace pâinea într-un singur cuptor şi vă vor da pâinea înapoi cu cântarul, iar voi veţi mânca, dar nu vă veţi sătura.
27 Dar dacă nici aşa nu mă veţi asculta şi dacă vă veţi împotrivi mie, 
28 atunci şi eu mă voi împotrivi vouă cu înverşunare, da, eu însumi vă voi pedepsi de şapte ori pentru păcatele voastre.
29 Astfel, o să mâncaţi carnea fiilor voştri şi o să mâncaţi carnea fiicelor voastre.
30 Vă voi sfărâma locurile sacre de pe înălţimi, vă voi distruge altarele pentru tămâie şi voi pune stârvurile voastre peste stârvurile idolilor voştri de baligă, şi sufletul meu se va dezgusta de voi.
31 Vă voi da oraşele pradă sabiei, vă voi pustii sanctuarele şi nu voi mai mirosi miresmele voastre odihnitoare.
32 Voi pustii ţara, iar duşmanii voştri care vor locui în ea vor privi înmărmuriţi lucrul acesta.
33 Iar pe voi am să vă împrăştii printre naţiuni şi am să scot sabia din teacă după voi. Ţara voastră va ajunge o pustietate şi oraşele voastre vor ajunge nişte ruine părăsite.
34 Atunci ţara se va achita de sabatele ei în toate zilele cât va zăcea pustiită şi cât veţi fi în ţara duşmanilor voştri. Atunci ţara va ţine sabatul, căci va trebui să se achite de sabatele ei.
35 În toate zilele cât va zăcea pustiită va ţine sabatul, pentru că nu a ţinut sabatul la vremea sabatelor, când locuiaţi în ea.
36 Celor rămaşi dintre voi le voi trimite frica în inimă în ţările duşmanilor lor. Foşnetul unei frunze purtate de vânt îi va pune pe fugă: vor fugi cum fuge cineva de sabie şi vor cădea, deşi nimeni nu-i va urmări.
37 Se vor împiedica unii de alţii ca înaintea sabiei, deşi nimeni nu-i va urmări, şi nu veţi putea să le ţineţi piept duşmanilor voştri.
38 Veţi pieri printre naţiuni, şi ţara duşmanilor voştri vă va mânca.
39 Iar cei rămaşi dintre voi vor putrezi din cauza nelegiuirii lor în ţările duşmanilor voştri. Da, chiar din cauza nelegiuirilor taţilor lor, vor putrezi ca ei.
40 Vor mărturisi nelegiuirea lor şi nelegiuirea taţilor, pe care au comis-o în infidelitatea lor, când mi-au fost infideli, da, şi atunci când mi s-au împotrivit.
41 Însă şi eu mă voi împotrivi lor şi îi voi duce în ţara duşmanilor lor. Poate că atunci inima lor necircumcisă se va umili şi atunci vor plăti pentru nelegiuirea lor.
42 Iar eu îmi voi aduce aminte de legământul meu cu Iacob, îmi voi aduce aminte de legământul meu cu Isaac, precum şi de legământul meu cu Avraam, şi îmi voi aduce aminte de ţară.
43 Ţara va fi abandonată şi se va achita de sabatele ei tot timpul cât va zăcea pustiită, fără ei, şi vor plăti pentru nelegiuirea lor, fiindcă, da, fiindcă au respins hotărârile mele judecătoreşti şi sufletele lor au privit cu dezgust legile mele.
44 În pofida tuturor acestor lucruri, când se vor afla în ţara duşmanilor lor, eu nu-i voi respinge, nici nu-i voi privi cu dezgust aşa încât să-i nimicesc, încălcând legământul meu cu ei, căci eu sunt Iehova, Dumnezeul lor. 45 Îmi voi aduce aminte spre binele lor de legământul cu strămoşii lor, pe care i-am scos din ţara Egiptului sub ochii naţiunilor, ca să dovedesc că sunt Dumnezeul lor. Eu sunt Iehova»“.
46 Acestea sunt dispoziţiile, hotărârile judecătoreşti şi legile pe care Iehova le-a stabilit între el şi fiii lui Israel la muntele Sinai, prin Moise.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters